Jakie narzędzia do audytu SEO? 2


Warsztat pracy seo audytoraCoraz częściej wraz z zapytaniem o audyt SEO strony dostajemy również pytanie o narzędzia, z jakich korzystamy. Są to pytania od potencjalnych klientów oraz początkujących seo specjalistów, którzy prawdopodobnie chcą odnaleźć SEO Graala. Niniejszym oświadczam, że moja odpowiedź nie jest absolutnie robieniem sobie z nikogo żartów i do sporządzenia audytu SEO potrzeba:

  •  edytora tekstu – może być Word, Google Docs, Open Office
  • przeglądarki internetowej – Chrome, Firefoks
  • i głowy.

Oprócz tego korzystam z narzędzi, które przyspieszają zbieranie danych i organizują je w sposób ułatwiający audyt., ale żaden zestaw narzędzi i programów nie wykona za nas pracy ani nie dokona interpretacji danych. Gdyby  audyt SEO polegał na stworzeniu raportu z jakiegoś programu, np. Market Samurai, Screaming Frog, Seoptimer, każdy webmaster mógłby tego dokonać we własnym zakresie.

Pomocne narzędzia do analizy strony internetowej pod względem SEO i pozycjonowania:

  1. Google Webmaster Tools – narzędzia Google mają różną opinię, nie zawsze są tam dane aktualne, nie zawsze kompletne, ale obrazują stan wiedzy Google o naszej witrynie. Znajdziemy tam informacje o stanie zaindeksowania, znalezionych przez Google błędach, ewentualnych problemach z dostępnością witryny, widoczności witryny w wyszukiwarce, linkach, które prowadzą do witryny, etc. Szczegółowa pomoc dotycząca Narzędzi dla Webmasterów to obszerna lektura, do której zachęcam.
  2. Seoptimer.com – strona, która daje szybki podgląd 23 cech strony. Doraźnie stosuję prawie codziennie, w sytuacji, kiedy trzeba sprawdzić status strony, dyrektywy dla robotów, nagłówki, opisy zdjęć, etc.
  3. seo-browser.com – ładuje stronę tak, jak widzi ją wyszukiwarka (przydatne, gdy nie ma dostępu do GWT)
  4. Screaming Frog SEO Spider – narzędzie z serii „must have”; pozwala na szybkie zapoznanie się z nagłówkami na podstronach, linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi, statusach podstron, meta, duplikatami, etc. bez wchodzenia w źródło każdej podstrony mamy podstawowe dane w tabelkach
  5. Scrapebox – wielowymiarowe, potężne narzędzie do analizowania i obróbki danych, trudno opisać jego wszystkie zalety; doskonałe do obróbki danych w arkuszach kalkulacyjnych, sprawdzania stanu zaindeksowania, page ranku, statusu http, błędów 404, ilości linków z anchorami, sprawdzanie dofollow i nofollow, etc.
  6. WebSite Auditor – kompleksowy i drogi kombajn typu plug&play -po wpisaniu adresu witryny pobiera dane o stanie witryny, statusie http, przekierowaniach, dostępności indeksowania, page ranku, błędnych linkach, występowania określonych słów kluczowych na stronie w procentach i liczbie, a dane podparte są przyjazną grafiką w raportach – słupki, wykresy, kolorki, etc.
  7. wtyczka web developer do Chrome – szybko i łatwo włącza, wyłącza, ukrywa, pokazuje elementy strony, java script, style css, również stosowana do szukania konkretnego fragmentu kodu, etc.
  8. kilka podręcznych wtyczek w zależności od potrzeb;
  9. google.com i google.pl

Powyższe programy można wykorzystać nie tylko do wewnętrznej analizy strony, ale także do analizy konkurencji.

C.D.N


O Marek Płatek

Profesjonalnie w SEO od 2006 roku, współtwórca takich marek jak Invisio, Contexto. Aktywny konsultant SEO, AdWords, Analytics.


Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

2 thoughts on “Jakie narzędzia do audytu SEO?