3 narzędzia, które musisz skonfigurować zanim zaczniesz pozycjonować stronę


dodaj stronę do 3 ważnych narzędzi

Zanim przystąpisz do promocji swojej strony, poświęć trochę czasu na właściwą konfigurację narzędzi od Google (i nie tylko), które pozwolą na czerpanie informacji niezbędnych do określania dalszej ścieżki rozwoju.

Dodaj stronę do Narzędzi dla Webmasterów

Narzędzia dla Webmasterów to zbiór informacji o stanie naszej witryny w wyszukiwarce i miejsce analizy problemów z indeksowaniem czy dostępnością dla Google. Informacje te znacznie ułatwiają (w ogóle umożliwiają) diagnozę problemów z witryną, m.in. w razie włamania na serwer, ataku hakerskiego, prób depozycjonowania, błędów popełnionych przez webmastera, etc. Gdy Google nałoży na serwis karę za działania niezgodne z wytycznymi dla webmasterów lub zablokuje ją dla dobra użytkowników wyszukiwarki, Narzędzia dla Webmasterów stają się węzłem komunikacyjnym z Google.

Narzędzia dla webmasterów – jak dodac strone

Jak dodać nową stronę www do Narzędzi dla Webmasterów

Narzędzia dla webmasterów – dodawanie strony bez www

Dodajemy obie wersje adresów – z www oraz bez

Narzędzia dla webmasterów – dodawanie strony z www

Bez względu na ustawioną domenę preferowaną, dodajemy obie wersje adresów – z i bez www

Co można zrobić w Narzędziach dla Webmasterów?

  • ustawić preferowaną domenę (np. z www, bez www)
  • zmienić szybkość indeksowania witryny (np. zmniejszyć obciążenie serwera przez roboty Google)
  • poinformować Google o przeniesieniu strony na nowy adres
  • przypisać lokalizację geograficzną dla domeny funkcjonalnej (.com, .info, org, net, mobi, edu, etc)
  • wgrać mapę witryny
  • sprawdzić stopień zaindeksowania podstron przez Google
  • zgłosić do indeksacji nowy adres podstrony
  • monitorować linki prowadzące do strony
  • sprawdzać widoczność fraz, pod jakimi witryna jest wyświetlana w Google
  • sprawdzić linkowanie wewnętrzne w serwisie
  • sprawdzić informacje o złośliwym oprogramowaniu
  • sprawdzić błędy indeksowania
  • kontrolować nieaktualne adresy nieistniejących podstron
  • analizować ruch na stronie
  • sprawdzić częstotliwość występowania słów kluczowych na stronie (dane poglądowe)
  • zdiagnozować ręczne działania antyspamowe Google
  • zdiagnozować przyczyny braku indeksowania witryny
  • wyindeksować niechciane treści
  • ustawić żądane działania Google na podstawie zmiennych w adresach podstron
  • sprawdzić wpływ aktywności Google Plus na ruch w witrynie i sprawdzić ilość +1
  • sprawdzić szybkość ładowania strony
  • podejrzeć, jak wygląda strona indeksowana przez roboty Google
  • wgrać listę linków do zrzeknięcia (disavow links tool)
  • etc :)

Dodaj statystyki Google Analytics

Konfiguracja Analytics wymaga dostępu do źródła witryny, aby dodać wygenerowany kod Analytics służący do pobierania danych. Warto gromadzić te dane, ponieważ na ich podstawie możemy dowiedzieć się wiele o swoich odbiorcach, o słabych i mocnych stronach naszej witryny, a także o źródłach dobrego i słabego ruchu. Analytics wskazuje źródła ruchu, zachowanie użytkowników w serwisie, czas przebywania na stronie, strony wejścia, wyjścia… dość powiedzieć, że czeka na nas kilkadziesiąt predefiniowanych raportów, które w każdej chwili możemy wygenerować z dowolnego okresu od rozpoczęcia gromadzenia danych.

Sprawdź czy jesteś w Google Plus

Google Plus wchłonął wszystkie dotychczasowe odsłony usług Google Maps dla firm. Wizytówki z Map Google zostały przekształcone w strony Google+ Lokalnie i kto nie dbał wcześniej o znacznik swojej firmy na największej mapie świata, to powinien jak najszybciej odzyskać nad nim kontrolę poprzez założenie konta w serwisie Google Plus. Należy zacząć od konta prywatnego, do którego “podpinamy” stronę firmową – czy to lokalną czy zwykłą.
Aktualnie to Google Plus odpowiada za wyświetlanie się pinezek na Mapach, co dla lokalnych biznesów i geolokalizowanych zapytań jest niezwykle istotne.

Konfiguracja wizytówki firmowej w Google Plus umożliwia między innymi:

  • prawidłowe pozycjonowanie na mapach Google,
  • budowę relacji z klientami,
  • pozyskiwanie referencji
  • konkurowanie na rynku lokalnym z największymi firmami o zasięgu globalnym

Uzbrojeni w GWT, statystyki i stronę w Google Plus możemy przystąpić do działań promocyjnych.

Pamiętaj, aby Google Webmaster Tools, Google Analytics, Google Plus, Google AdWords zakładać i konfigurować na jednym, swoim koncie Google. Pracownikom, firmom zewnętrznym można przyznawać ograniczony dostęp do kont na czas współpracy. Nie można dopuścić to sytuacji, w której adwordsem zajmuje się przypadkowy pracownik na swoim prywatnym koncie Google. Dostęp do informacji musi być chroniony, a do Narzędzi dla Webmasterów również z uwagi na możliwości i konsekwencje nieautoryzowanych działań – wyindeksowanie domeny czy wgranie pliku z linkami do zrzeknięcia może pozbawić firmę korzyści z posiadania wypozycjonowanej witryny.


O Marek Płatek

Profesjonalnie w SEO od 2006 roku, współtwórca takich marek jak Invisio, Contexto. Aktywny konsultant SEO, AdWords, Analytics.

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>