6 kroków jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania 2


Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

W Internecie istnieje wiele podpowiedzi, jak szukać słowa kluczowe i ustalać listy słów do pozycjonowania. Po propozycjach naszych klientów widać, że nieszczególnie zwracają uwagę na dobór słów kluczowych, a listy słów do pozycjonowania sporządzane są bez uprzedniej analizy. W 6 krokach przedstawiam, jak szybko i łatwo przejść przez ten proces.

  1. tworzymy własną listę słów kluczowych
  2. pytamy znajomych, jak szukaliby naszej strony
  3. korzystamy z dostępnych narzędzi i statystyk
  4. weryfikujemy swoją listę z pozycjonerem
  5. uruchamiamy kampanię linków sponsorowanych
  6. podpisujemy elastyczną umowę

1.

Nikt nie zna tak dobrze mojego sklepu, jak ja sam. Sprzedaję produkt, który jest mi znany, znam swoją konkurencję, swoje mocne i słabsze strony. W codziennych rozmowach z klientami, dostawcami, pośrednikami posługuję się branżowym slangiem, rzucam terminami i nazwami. Co kupuję, co sprzedaję? Co robię? Spiszę w kolumnie te wszystkie określenia.
Muszę pamiętać, czy oferuję usługi/produkty w ograniczonej przestrzeni, np. w swoim mieście, bo to również muszę dopisać do swojej listy.

2.

Ponieważ tkwię głęboko w swojej branży i wiele rzeczy jest dla mnie oczywistych, muszę brać pod uwagę, że moi klienci mogą nie mieć tyle wiedzy i doświadczenia. Ktoś, kto korzysta z mojego sklepu okazjonalnie lub pierwszy raz w życiu może mieć problemy ze znajomością terminologii. Zapytam więc znajomych, rodzinę, sąsiadów, jak szukaliby tego, co oferuję. Najlepiej zrobić to spontanicznie, przypadkiem, aby oni również zareagowali odruchowo. Spisuję ich propozycje.

3.

Mam już dwie listy, na których są słowa, które się powtarzają. To dobrze. Ale sprawdzę jeszcze ich popularność w wyszukiwarce Google przy użyciu Narzędzia propozycji słów kluczowych oraz Statystyk wyszukiwarki. Miesięczna ilość zapytań ma ogromne znaczenie, ponieważ warto się bić o pozycje dla popularnych słów kluczowych. Jeśli mam płacić za pozycjonowanie, to za takie słowa, które generują ruch na stronie. Pamiętam, że oba narzędzia są bardzo niedokładne, nie podają precyzyjnych danych i dają tylko ogólny pogląd na moją listę słów kluczowych. Zaznaczam więc te, które są najbardziej popularne, jako prawdopodobnie warte pozycjonowania.

4.

Uzbrojony w tę wiedzę i dane, udaję się do pozycjonera, aby porozmawiać o liście słów kluczowych. Wspólnie wybierzemy najlepsze, a ich ilość dopasujemy między innymi do budżetu, jakim dysponuję. Pozycjoner przejrzy, co trzeba poprawić na stronie, co dodać, co usunąć i zaczniemy współpracę.

5.

Dla pewności skorzystam jeszcze z kampanii AdWords. Niewielka kwota, najlepiej z darmowego kuponu AdWords potwierdzi (lub nie) trafność wyboru fraz do pozycjonowania. Dobra kampania, nawet jeśli krótka może zaowocować pierwszą sprzedażą, pierwszym kontaktem z klientami. Nigdy nie zaszkodzi!

6.

A co, jeśli mimo z pozoru trafnego wyboru naszym oczom ukażą się niepokojące dane:

górna cyfra - pozycja w TOP, dolna cyfra - ilość wejść

Powinniśmy zadbać o umowę, która nie skaże nas na wielomiesięczne płacenie za nic.


O Marek Płatek

Profesjonalnie w SEO od 2006 roku, współtwórca takich marek jak Invisio, Contexto. Aktywny konsultant SEO, AdWords, Analytics.


Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

2 thoughts on “6 kroków jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania

  • Gustaw

    Powinniśmy zadbać o umowę, która nie skaże nas na wielomiesięczne płacenie za nic. – żadna firma nie chce podpisać takiej umowy twierdzą że klienci ich naciągali na częste zmiany żeby nie płacić.

  • Marek Płatek Autor wpisu

    Gustawie, u nas każda umowa jest na czas nieokreślony z max. 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia, ale faktem jest, że nasza oferta nie zadowoli naciągaczy. Nawet kiedy jeszcze rozliczaliśmy się od wyników, nie zdarzyła się taka sytuacja, aby ktoś chciał to wykorzystać. Kwestia relacji z klientem:)