Jak pozycjonować firmę specjalizującą się w przeprowadzkach?


Przy okazji wpisu o dobrych praktykach webmasterów wspomniałem o pomysłach, które firma transportowa może wykorzystać do rozbudowy swojej strony internetowej. Temat tylko zasygnalizowałem, dlatego dzisiaj warto go rozbudować.
Małe i średnie firmy usługowe muszą pamiętać o dwóch zasadniczych kwestiach:
– internet to nie słup ogłoszeniowy, a strona www to nie ulotka reklamowa;
– doświadczenie w codziennej pracy to nieocenione źródło wiedzy, którą warto się podzielić.

Przeprowadzki Rybnik, transport Gliwice, tanie przewozy pianin Katowice
wepchnięte w stopkę, zdjęcie ściągnięte z istocka i tytuł strony z ofertą to niedobre praktyki rodem z poprzedniej dekady. Nie licz, że takie praktyki przyciągną klientów.

Serwis firmowy to nie wizytówka, nie wystarczy zdjęcie busa na stronie głównej, pięć zdań na podstronie z ofertą i numer telefonu w dziale kontakt. Serwis ma służyć pomocą ludziom, którzy jej potrzebują w konkretnym przypadku – tutaj, przy przeprowadzce. Kto się przenosił, zmieniał mieszkanie czy wprowadzał do nowego domu wie, jak bardzo stresująca jest to sytuacja. Cały swój dobytek, z którym jest się związanym emocjonalnie trzeba spakować i powierzyć obcym ludziom w roboczych strojach, od których wiele zależy.

przykładowa strona startowa firmy przeprowadzkowej

Poniżej stopka na tejże stronie z upchanymi słowami kluczowymi:

keyword stuffing w stopce strony

Na stronie obowiązkowo musi się znaleźć dział z poradami –

  • kiedy i od czego zacząć,
  • o czym nie można zapomnieć,
  • co i jak pakować, aby wam ułatwić życie i przetrwanie tych wszystkich spakowanych drobiazgów,
  • jak zazwyczaj przebiega współpraca,
  • co i w jakiej kolejności można przygotować do wyniesienia,
  • jak przygotować nowe pomieszczenia,
  • o czym nie można zapomnieć zarówno na starym, jak i nowym miejscu,
  • jak przewozić zwierzęta, rośliny, chińskie wazy, plazmy, klatki z kanarkami, piaskownice, etc.

 

Pamiętaj, że sporo klientów robi to pierwszy raz lub niezwykle rzadko i to, co dla Ciebie jest oczywistością, dla nich może być zaskoczeniem (zmierzyliście, czy wejdzie wam ta kuchnia? Wejdziemy z fotelem przez drzwi na piętrze? to akwarium nie jest za ciężkie na drewnianą podłogę na poddaszu?)
i nie wymawiaj się, że zawsze można spytać o takie rzeczy telefonicznie.

Opisz dokładnie ofertę

DOKŁADNIE, czyli ze szczegółami i przykładami:
– jak przebiega współpraca od pierwszego kontaktu;
– ile jest samochodów do dyspozycji, jaką mają ładowność i wielkość, ile ludzi może pracować;
– ile trwa przeprowadzka?
– ile to kosztuje? jak jest rozliczana usługa?
– co z ubezpieczeniem?
– co z wniesieniem, ustawieniem, rozpakowaniem, spakowaniem?
– co ze złożeniem mebli na nowym miejscu?

Stwórz galerię

opisy bez zdjęć mają to do siebie, że każdy czyta, co chce przeczytać. Duży karton to dla jednego pudło po telewizorze, dla innego puste opakowanie po dwulitrowym mleku, a dla mnie karton po szafie z Ikei (co z tego, że duży, jak ma 30cm grubości…). Zdjęcia pomogą oswoić się z sytuacją i niejednokrotnie pomagają podjąć decyzję o wyborze tej, a nie innej firmy.

Dział pytania i odpowiedzi na stronie wwwOprócz porad, konieczne FAQ

Z licznych rozmów z klientami na pewno da się zbudować listę najczęściej zadawanych pytań. Krótkie, zwięzłe odpowiedzi to dobry pomysł na kolejną podstronę w serwisie.

Referencje

Pracując dla znanych firm w regionie warto zawsze prosić o referencje. Dobrze jest mieć kilka gotowych tekstów w zanadrzu. Na stronie można umieścić skan z krótkim komentarzem i tekstem referencji. Kilkanaście takich referencji buduje już wiarygodny wizerunek rzetelnej firmy.

A może blog firmowy?

Z blogiem jest tak, że warto go prowadzić, ale należy to robić regularnie. Na blogu można opisywać kolejne realizacje, problemy, jakie pojawiają się w różnych sytuacjach, sukcesy firmy, regulacje i zmiany w prawie (transport, ubezpieczenia, budownictwo), etc.

Social Media tak, ale regularnie

nie podpinajmy konta na Facebooku, Google+ i Twitterze tylko po to, aby były. tam się musi coś dziać, albo lepiej nie robić nic. W przypadku małej firmy radzę osobiście zaangażować się w promocję swojej działalności. Profile firmowe są dobre dla przedsiębiorstwa, w którym można wydzielić dział (może być i jednoosobowy) do zarządzania wizerunkiem w SM.

Można powiedzieć, że zapracowany kierowca przerzucający pudła i ciężkie meble nie ma ochoty, czasu, siły, umiejętności by jeszcze prowadzić portal. Nie zapominajmy jednak, na jakim i czyim polu oczekuje dla siebie korzyści. Czasem jednak lepiej odpuścić i wejść w AdWords

Zaprezentowane przykłady podstron nie wyczerpują tematu, bo liczy się innowacyjność i oczekiwania odbiorców. Odbiorców=nie tylko klientów danej firmy, lecz przede wszystkim Internautów, którzy natrafią na serwis.


O Marek Płatek

Profesjonalnie w SEO od 2006 roku, współtwórca takich marek jak Invisio, Contexto. Aktywny konsultant SEO, AdWords, Analytics.

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>