White Hat SEO – co to jest?


White Hat SEO to strategia pozycjonowania stron internetowych, która wykorzystuje metody i techniki zgodne z wytycznymi dla webmasterów. Ale nie tylko. White Hat SEO to przede wszystkim:

  • optymalizacja kodu źródłowego,
  • optymalizacja i budowa wartościowej treści,
  • pozycjonowanie zgodne z zawartością serwisu,
  • korzystanie z metod innych niż zaklasyfikowane jako łamiące wytyczne dla webmasterów,
  • dostarczanie użytkownikom serwisu wartościowej treści,
  • rozwijanie serwisu dla internautów, a nie wyszukiwarek.

White Hat wymaga wiedzy, doświadczenia, a przede wszystkim zaangażowania webmastera w proces promocji i budowania autorytetu wśród internautów. Pozycja lidera w branży, nadawanie kierunku rozwoju, opiniotwórczy charakter promowanego podmiotu w istotny sposób przekłada się na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Nigdy odwrotnie!

Negowanie istnienia White Hat SEO jest przejawem braku kompetencji i wiedzy z zakresu optymalizacji i pozycjonowania. Podobnie, jak opinia, że metodami white hat SEO nie da się osiągnąć wysokich pozycji na frazy bardzo konkurencyjne. Jest to niezrozumienie podstaw i definicji White Hat SEO.


O Marek Płatek

Profesjonalnie w SEO od 2006 roku, współtwórca takich marek jak Invisio, Contexto. Aktywny konsultant SEO, AdWords, Analytics.

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>